Gulia, o legumă sănătoasă

Gulia este o legumă vitalizantă, foarte dietetică şi perfectă pentru un meniu variat. Deşi pare o rădăcinoasă, gulia creşte de fapt la suprafaţa solului şi are o aromă dulce şi delicată, un gust plăcut, ca cel de broccoli sau varză. În gulie se regăsesc cantităţi importante de vitamine din complexul B care sunt implicate în toate funcţiile metabolismului uman.

Cu aroma ei delicată între ridiche şi varză, gulia este o legumă tonică şi foarte dietetică. Ea poate fi consumată crudă, fiartă sau coaptă. Sucul de gulie în combinaţie cu cel de morcovi este foarte tonic şi revitalizant.Gulia este o sursă importantă de vitamine din complexul B, acid folic, magneziu şi fosfor. De asemenea, este o legumă foarte bogată în fibre, de aceea se recomandă a fi consumată în constipaţie si afecţiuni ale colonului. Guliile conţin colină sau biotină, denumită si “vitamina H”, care împiedică depunerea colesterolului pe pereţii arteriali şi facilitează folosirea corespunzătoare a grăsimilor de către organism. Dintre minerale, în cantitatea cea mai mare în gulii se găseşte potasiul, urmat de fosfor, calciu, sodiu şi magneziu. În cantităţi mai mici se regăsesc minerale precum: fier, cupru, mangan şi seleniu. Gulia are un conţinut caloric foarte mic, este bogată în nutrienţi, fibre şi apă, fiind ideală în regimurile de slăbit. 100g de gulie crudă conţine doar 25 de calorii. Este o sursă excelentă de vitamina C. De asemenea, mai conţine antioxidanţi cu rol anticancerigen demonstrat în cazul cancerului de colon şi prostată.

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.