O altfel de campanie

Campania electorală pentru alegerile locale 2016 vine cu noutăţi în ceea ce priveşte finanţarea. Este prima campanie finanţată de stat, cu reguli şi interdicţii noi. În acest sens a fost elaborat un ghid de către Autoritatea Electorală Permanentă, potrivit căruia partidele şi candidaţii independenţi trebuie să prezinte o serie de acte justificative şi să completeze anumite formulare pentru rambursarea cheltuielilor electorale.

Campania electorală pentru alegerile locale 2016 vine cu reguli noi, instituite prin Legea nr. 334/2006, a căror respectare este supravegheată de către Autoritatea Electorală Permanentă. Prima regulă se referă la efectuarea cheltuielilor numai de către mandatarii financiari ai competitorilor electorali şi numai prin intermediul conturilor bancare deschise special pentru campania electorală. Şi partidele politice pot contribui cu sume de bani, dar al căror maxim nu poate depăşi echivalentul a 50 de salarii de bază minime brute pe ţară pentru fiecare listă de candidaţi la Consiliul Judeţean. În campanie sunt permise următoarele materiale de propagandă electorală: afişele, materialele difuzate prin intermediul televiziunilor, radiourilor, publicaţii în presa scrisă şi on-line, broşuri, pliante. Sunt interzise: bannerele, panourile publicitare mobile, steagurile, ecranele, spectacolele, serbările şi focurile de artificii cu caracter electoral. Nerespectarea prevederilor legale privind desfăşurarea campaniei electorale atrage sancţiuni contravenţionale şi chiar penale, în funcţie de gravitatea faptelor comise.

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.