Săptămâna “Şcoala altfel” se derulează, de acum, după noi reguli. Acestea sunt cuprinse într-un ghid publicat de curând de Ministerul Educaţiei Naţionale, care are menirea de a inspira cadrele didactice şi a le detalia modul în care trebuie organizat programul. Activităţile care se vor desfăşura în cadrul acestui program se vor stabili de fiecare unitate de învăţământ în parte, după consultarea elevilor şi părinţilor.
În acest an, programul “Şcoala altfel” se va desfăşura după noi reguli. Cadrele didactice au de acum la dispoziţie un ghid, care să le inspire în ceea ce priveşte tematica şi organizarea programului. Înainte de stabilirea activităţilor, profesorii coordonatori trebuie să solicite propuneri din partea elevilor, precum şi a părinţilor, în cadrul unor dezbateri. Între temele cele mai recomandate de ghid se numără dezvoltarea personală, relaţia cu familia şi prietenii, voluntariat, sănătate. În urma consultărilor, se propun activităţile ce se vor derula în cadrul programului, din care elevii pot alege. Orarul activităţilor va fi transmis şi părinţilor, iar prezenţa elevilor va fi monitorizată. Evaluarea activităţilor, la final, se va face tot pe baza chestionării elevilor şi părinţilor, pe baza unor fişe cu note de la 1 la 5. În aceste fişe, elevii sunt întrebaţi dacă activităţile desfăşurate au răspuns intereselor lor, iar părinţii să răspundă dacă programul a condus sau nu la schimbarea copiilor.