Număr record de SMS-uri

În primele cinci zile de când a fost pus în funcţiune noul mecanism de măsurare a satisfacţiei pacienţilor, peste 17.000 de SMS-uri au fost transmise de cei care au avut nevoie de îngrijiri medicale în spitalele din România.

Dintre pacienţii care au fost contactaţi pentru completarea chestionarului de feedback, 2.819 au acceptat completarea formularului şi 2.055 au răspuns la toate cele zece întrebări. Prin noul sistem vor fi contactaţi anual aproximativ jumătate dintre pacienţii care se externează din spitale, iar răspunsul la SMS este gratuit. Sunt taxate cu 5 cenţi/sms doar acele răspunsuri care sunt în afara fluxului standard întrebare-răspuns.

Ministerul Sănătăţii a deschis luna trecută o linie verde, la care românii pot semnala orice act de corupţie de care se lovesc în sistemul sanitar. Dispeceratul TelVerde este administrat de Direcţia Generală Anticorupţie. Numărul de telefon la care cetăţenii vor putea reclama cazurile de corupţie este 0800.806.806, apelul fiind gratuit în orice reţea.

În afară de TelVerde, cetăţenii mai pot reclama cazurile de corupţie din sistemul medical şi direct la Ministerul Sănătăţii, prin email la adresa [email protected], sau printr-o sesizare scrisă depusă la sediul instituţiei sau transmisă prin poştă. Pot fi sesizate de la cazuri de condiţionare a serviciului medical, până la concursuri de angajare trucate sau achiziţii trucate.

O noutate este şi faptul că raportarea lipsei unui medicament se poate realiza de către pacienţi, aparţinătorii acestora, persoanele care se ocupă de îngrijirea lor, medici, farmacişti, alţi profesionişti în domeniu şi alte persoane interesate.

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.