Un nou mod de a preda ştiinţa

Rosa Doran, președintele Consiliului Executiv al  NUCLIO – „Centrul interactiv pentru Astronomie” sprijină activ implementarea unui nou mod de predare a ştiinţelor în mediul preuniversitar prin intermediul a două programe europene. Şi profesorii din România sunt invitaţi să se înscrie la cursuri ce îşi propun să le indice un nou mod de abordare la clasă a ştiinţelor. Discuţii pentru stabilirea unei strategii de atragere a tinerilor, pornind de la modul de predare, au avut loc la Bucureşti cu prilejul evenimentului „Luminile lumii”.

„Ideea noastră este să stabilim nişte centre în care să se desfăşoare cursuri de pregătire a  profesorilor, cursuri prin care vor fi învăţaţi să folosească mijloace moderne de predare, cu scopul creşterii interesului copiilor pentru ştiinţă. Vrem ca percepţia tinerilor privind ştiinţa şi tehnologia să se schimbe, dar pentru aceasta trebuie să sprijinim profesorii pentru a putea folosi toate mijloacele inovative care sunt disponibile. Aşa că, am discutat cu prietenii noştri din Romania, pentru a identifica cele mai bune mijloace de a aplica aceste strategii in scoli”

Unul dintre programele europene coordonate de astronomul Rosa Doran din Portugalia este GTTP – “Galileo Teacher Training Programme”, program implementat în toată lumea. EURASC – “European Academy of Sciences”, cel de-al doilea program, este implementat în Europa, cu sprijinul financiar al Societăţii Europene de Fizică.

„În loc ca profesorii să intre în clasa să povestească cât de minunat şi mare este universul, şi cum funcţionează natura, cum cresc plantele şi cum îşi fac albinele fagurii, profesorii îi vor face pe tineri să înţeleagă de ce trebuie cunoscute aceste lucruri şi îi vor determina pe ei sa descopere. Tinerii îşi vor asuma astfel rolul de cercetător şi vor descoperi fascinaţia ştiinţei într-un alt mod. Pentru aceasta

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.